REGULAMIN SKLEPU
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO PROJEKT ROŚLINY
Zapraszamy Cię do zapoznania się z zasadami korzystania ze sklepu internetowego Projektu Rośliny dostępnego pod adresem https://projektrosliny.pl/ dalej Sklep. Dokument ten nazywamy dalej Regulaminem. Jeśli piszemy w formie „my” (Nasze, Nasz) – mamy na myśli Projekt Rośliny. Dotyczy to również zdań, gdy używamy słów takich jak np. „płacimy”, „przesyłamy”, „realizujemy”. Jeśli piszemy w formie „Ty” (Ciebie, Ci, Twój, itp.) – mamy na myśli Klienta. Dotyczy to również zdań, gdy używamy słów takich jak np. „zobowiązujesz się”, „możesz”, „informujesz”.
– Jaki sprzęt musisz posiadać by skorzystać ze Sklepu
- Korzystanie ze Sklepu wymaga spełnienia następujących wymogów technicznych:
- komputer lub smartfon wyposażony w najnowszą wersję przeglądarki Google Chrome, Apple Safari, Mozilla Firefox lub Microsoft Edge, z dostępem do Internetu oraz włączoną obsługą plików cookies oraz JavaScript;
- aktywny adres e-mail.
– Nasze wzajemne oświadczenia i zobowiązania
- Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, w szczególności warunki składania Zamówienia i jego modyfikowania, dokonywania płatności, realizacji dostawy, składania reklamacji, a także inne Twoje i Nasze uprawnienia i obowiązki. Jeśli chcesz dokonać zakupów w naszym Sklepie musisz zapoznać się wcześniej z Regulaminem i zaakceptować go.
- Sklep prowadzony jest przez Weronikę Muszkietę-Goleniewską prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Rośliny Weronika Muszkieta-Goleniewska z siedzibą we Wrocławiu, adres ul. Żeromskiego 33/6 50-321 Wrocław, NIP: 8982284982.
- Obowiązuje Cię zakaz dostarczania nam treści o charakterze bezprawnym oraz korzystania ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie lub uciążliwy dla nas lub innych Klientów.
- Możesz uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie Sklepu pod adresem https://projektrosliny.pl/pages/regulamin-sklepu oraz pobrać go, zapisać i wydrukować.
- Informacje o produktach podane na stronie Sklepu stanowią ofertę, w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Oznacza to, że wysłanie przez Ciebie Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z nami umowy sprzedaży wybranych przez Ciebie produktów. Umowę zostaje zawarta z momentem potwierdzenia otrzymania Zamówienia przez nas. Po zawarciu umowy, otrzymasz wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia, w tym informacje o kupionych produktach, cenie i terminie dostawy.
- Produkty, które oferujemy w Sklepie mogą się nieznacznie różnić od tych widocznych na zdjęciach na stronie internetowej, zwłaszcza w przypadku roślin doniczkowych.
- Wybór niektórych opcji na Stronie może Cię przenieść na inne strony np. na strony operatorów płatności. Regulamin ma zastosowanie tylko do strony Sklepu i nie obowiązuje na innych stronach www.
– Jak zamówić nasze produkty
- W celu złożenia Zamówienia musisz wejść na stronę internetową www.projektrosliny.pl, dokonać wyboru towarów, podejmując kolejne kroki w oparciu o wyświetlane Ci komunikaty oraz informacje dostępne na Stronie.
- Wybór produktów, które chcesz kupić jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
- Aby zawrzeć z nami umowę sprzedaży należy nacisnąć przycisk „Przejdź do kasy” lub „PayPal”. W przypadku wyboru opcji „Przejdź do kasy” zostaniesz prześniony do okna formularza Zamówienia, a w przypadku wyboru „PayPal” do strony tego operatora płatności.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam i płacę” lub „PayPal”– masz możliwość zmiany wybranych produktów, ich ilości lub modyfikacji wprowadzonych danych. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na Stronie.
- Po wybraniu opcji „Przejdź do kasy” zostaniesz poproszony o:
- uzupełnienie formularza Zamówienia o niezbędne dane, w szczególności Twoje dane teleadresowe;
- wybór opcji dostawy i płatności,
- zaakceptowanie i wysłanie Zamówienia, klikając przycisk „Zamawiam i płacę”,
- każdorazowo, przed wysłaniem zamówienia, po wpisaniu wszystkich niezbędnych danych zostanie Ci przedstawione podsumowanie Zamówienia, m.in. łączna cena i informacje szczegółowe o wybranych produktach.
- Składając Zamówienie możesz całkowicie dobrowolnie pozwolić nam zapamiętać Twoje dane dla kolejnych Zamówień. Pozwoli nam to w przyszłości przyspieszyć proces uzupełniania formularza Zamówienia.
- Składając Zamówienie, składasz nam ofertę zawarcia umowy sprzedaży wybranych przez Ciebie produktów, na warunkach wskazanych w Zamówieniu.
- Do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy nami dochodzi po potwierdzeniu przez nas otrzymania i przyjęcia do realizacji Zamówienia.
- Utrwalanie, zabezpieczanie i udostępnianie treści zawartej umowy sprzedaży następuje za pośrednictwem systemu sprzedażowego Sklepu oraz wysyłane jest na Twój adres e-mail, podany przez Ciebie podczas składania Zamówienia. W konsekwencji zostanie Ci przekazany cyfrowy dokument potwierdzający zawarcie umowy wraz z jej treścią.
– Jak możesz nam zapłacić i jak dostarczymy Ci zamówione produkty
-
Płatności są obsługiwane przez „Polskie ePłatności” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Tajęcinie (dawniej „Paylane” sp. z o.o.), adres: Tajęcina 113, 36-002 Jasionka, KRS: 0000227278, NIP 5862141089 i REGON 220010531.
-
Obsługujemy formy płatności takie jak:
– BLIK,
– ApplePay,
– płatność przez bankowość,
– Mestro, MasterCard, VISA i AMEX. - Oferujemy następujące metody dostawy produktów:
- przesyłka kurierska DHL,
- przysyłka inPost Paczkomaty,
- odbiór osobisty w naszym sklepie stacjonarnym. po otrzymaniu informacji, że Twoje zamówienie jest gotowe, masz 48h, aby je odebrać. nieodebrane w terminie zamówienia anulujemy i zwracamy koszty na Twoje konto.
- Oferujemy dostawy produktów wyłącznie na terytorium Polski.
- Termin skompletowania Zamówienia wynosi od jednego (1) do czterech (4) dni roboczych, licząc od dnia złożenia Zamówienia. Wysyłki roślin realizowane są w dni robocze od poniedziałku do czwartku, wysyłki samych osłonek i akcesoriów realizowane są w dni robocze od poniedziałku do piątku.
- Termin realizacji dostawy przez kuriera wynosi od dwóch (2) do dziesięciu (10) dni roboczych licząc od dnia otrzymania wynagrodzenia za zakupione produkty.
- W przypadku gdy jesteś Konsumentem, ponosimy ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty produktu w trakcie dostawy. Jeżeli produkt zostanie dostarczony z oczywistymi uszkodzeniami, powstałymi w czasie dostawy, uprzejmie prosimy Cię o niezwłoczne zgłoszenie nam tego faktu poprzez formularz kontaktowy https://projektrosliny.pl/pages/kontakt lub na adres e-mail sklep@projektrosliny.pl.
- Opłata za Zamówienie następuje po potwierdzeniu przyjęcia przez nas Zamówienia.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Ciebie składa się cena za produkt oraz koszt dostawy. Koszt dostawy i płatności jest zawsze widoczny dla Ciebie w formularzu Zamówienia, na etapie składania Zamówienia oraz w podsumowaniu Zamówienia.
- Podane przez nas ceny w polskich złotych są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Jeśli jesteś przedsiębiorcą i wpisałeś odpowiednie dane w formularzu Zamówienia to na Twoją prośbę wystawimy Ci fakturę VAT. Jeśli jesteś Konsumentem to sprzedaż jest dokumentowana za pomocą paragonów. Faktury i paragony doręczamy w formie papierowej wraz z produktami.
– Kiedy możesz skorzystać z prawa odstąpienia i jakie są tego skutki
- Zgodnie z art. 38 pkt. 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta informujemy Cię, że nie przysługuje Ci prawo odstąpienia od umowy sprzedaży roślin ze względu na to, że jest to towar ulegający szybkiemu zepsuciu i mający krótki termin przydatności.
- Jeśli jesteś Konsumentem masz natomiast prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny w terminie czternastu (14) dni kalendarzowych w przypadku innych niż rośliny produktów. Postanowienia tej sekcji mają zastosowanie tylko do Konsumentów.
- Bieg 14-dniowego okresu na odstąpienie od umowy sprzedaży rozpoczyna się: od dnia odebrania Zamówienia przez Ciebie lub przez innego domownika pod wskazanym w Zamówieniu adresem.
- Aby skorzystać z prawa do odstąpienia musisz nam złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Oświadczenie może (ale nie musi) zostać złożone z wykorzystaniem formularza, który stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży możesz nam złożyć:
- wysyłając je pocztą lub kurierem wraz z produktem na nasz adres;
- na adres email: sklep@projektrosliny.pl;
- za pomocą formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://projektrosliny.pl/pages/kontakt.
- Jeżeli oświadczenie o odstąpieniu zostanie złożone za pomocą wiadomości e-mail lub formularza kontaktowego, niezwłocznie potwierdzimy otrzymanie informacji o odstąpieniu za pomocą zwrotnej wiadomości e-mail przesłanej na Twój adres podany w oświadczeniu.
- Żeby zachować 14-dniowy termin na skorzystanie z prawa odstąpienia wystarczy, że wyślesz nam swoje oświadczenie przed upływem tego terminu w dowolny sposób wskazany powyżej.
- Skutkiem skorzystania przez Ciebie z prawa odstąpienia jest to, że umowę sprzedaży uznaje się za niezawartą.
- Jeżeli zdecydujesz się odstąpić od umowy sprzedaży to:
- zwrócimy Ci niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu wszystkie dokonane przez Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia przez nas produktów;
- płatność zwrócimy na rachunek bankowy podany w formularzu zwrotu;
- będziesz zobowiązany niezwłocznie, nie później niż czternastego (14) dnia od dnia, w którym poinformował nas o odstąpieniu od umowy sprzedaży, zwrócić nam produkty, odsyłając je na nasz adres. Termin zwrotu jest zachowany, jeżeli odeślesz nam produkt przed upływem terminu czternastu (14) dni;
- koszty zwrotu produktów w związku z odstąpieniem od umowy sprzedaży będziesz musiał ponieść samodzielnie. Ich wysokość szacowana jest maksymalnie na kwotę ok. 19 PLN;
- możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania od Ciebie produktów z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie, dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
- pamiętaj, że jeżeli produkty dotrą do nas uszkodzone lub zniszczone możemy zwrócić Ci część środków, która odpowiada wartości uszkodzenia lub w ogóle odmówić zwrotu w przypadku zniszczenia.
– Gdzie znajdziesz informacje o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych
- Zasady przetwarzania Twoich danych osobowych określa Polityka Prywatności.
- Polityka Prywatności stanowi integralną część niniejszego Regulaminu.
– Jak możesz złożyć reklamację na otrzymany produkt lub funkcjonowanie Sklepu
- Masz zawsze prawo złożyć reklamację na nasze produkty lub funkcjonowanie Sklepu:
- na piśmie, na nasz adres;
- na adres e-mail: sklep@projektrosliny.pl;
- za pomocą formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://projektrosliny.pl/pages/kontakt.
- Twoja reklamacja powinna obejmować:
- informacje dotyczące produktu lub funkcjonowania Sklepu, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady lub opisu zaistniałej sytuacji;
- określenie żądania dotyczącego sposobu usunięcia wady lub rozwiązania zaistniałej sytuacji;
- podanie Twoich danych kontaktowych.
- Jeśli zdecydujesz się wykonać swoje uprawnienia z tytułu rękojmi, to o ile uznamy to za niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, będziesz zobowiązany dostarczyć nam wadliwy produkt na nasz koszt, na nasz adres.
- Zobowiązujemy się podejmować odpowiednie działania w celu zapewnienia poprawnego działania Sklepu i usunąć w rozsądnym terminie wszelkie zgłoszone usterki techniczne.
- Zobowiązujemy się ustosunkować do Twojej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia jej złożenia.
– Jaka jest nasza odpowiedzialność jeśli nie jesteś Konsumentem
- Jeśli nie jesteś Konsumentem to w zakresie zawartych przez nas umów ponosimy odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia CI szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych przez Ciebie strat.
– Jaka możemy rozwiązać sytuacje sporne
- Informujemy Cię, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obydwoje wyrazimy na to zgodę.
- Jako Konsument możesz zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.
- Jako Konsument możesz również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.
- Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Szczegółowe informacje dotyczące sposobu rozstrzygania sporów, w tym możliwości skorzystania przez Ciebie, jako Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
– Jaka możemy zmienić Regulamin
- Możemy zmienić Regulamin w przypadku:
- zmiany przepisów prawa, która wymusza aktualizację Regulaminu;
- zmiany funkcjonalności strony Sklepu lub zasad działania Sklepu, która wpływa na treść Regulaminu.
- W przypadku konieczności zmiany Regulaminu, poinformujemy Cię o tym co najmniej czternaście (14) dni przed ich wejściem w życie. Informację o planowanych zmianach będą widoczne po wejściu na stronę internetową Sklepu.
– Jaka możesz się z nami skontaktować
- Kontakt z nami możliwy jest poprzez:
- drogą pocztową na adres: Świętokrzyska 40b, 50-327, Wrocław;
- za pomocą poczty e-mail: sklep@projektrosliny.pl
- telefonicznie: +48 512 056 351;
- za pomocą formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://projektrosliny.pl/pages/kontakt.
– Jak rozumiemy niektóre słowa
Dla przejrzystości Regulaminu, poniżej zdefiniowane zostały najczęściej pojawiające się w nim pojęcia:
Konsument – osoba fizyczna, która składa Zamówienie i zawiera umowę sprzedaży w celach, które nie są związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
Polityka Prywatności – Polityka Prywatności Sklepu online Projektu Rośliny, dostępna pod adresem https://projektrosliny.pl/pages/polityka-prywatnosci;
Produkty – przedmioty, które znajdują się w naszej ofercie i które są przedmiotem umowy sprzedaży;
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą;
Strona Sklepu – witryna internetowa dostępna pod adresem https://projektrosliny.pl/;
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży zawierana na odległość pomiędzy Tobą i nami, której przedmiotem są produkty;
Zamówienie – Twoje oświadczenie woli dotyczące zawarcia umowy Sprzedaży produktów, które składasz za pomocą formularza Zamówienia na stronie Sklepu.
- Regulamin podlega przepisom prawa polskiego.
- Jeśli jesteś Konsumentem wszelkie spory powstałe na tle stosowania, wykonywania lub interpretowania Regulaminu rozstrzygać będą właściwe sądy powszechne Rzeczypospolitej Polskiej.
- Jeśli nie jesteś Konsumentem wszelkie spory powstałe na tle stosowania, wykonywania lub interpretowania Regulaminu rozstrzygać będzie sąd powszechny właściwy dla naszej siedziby.